Descripció de la proposta

DESCRIPCIÓ I OBJECTIUS:
Internet està plena de notícies falses (fake news), cadenes, titulars impactants, que porten a la gent a creure’s coses que no són veritat i, fins i tot, aconsegueixen que les comparteixin una i altra vegada.
És important que els i les adolescents aprenguin a preguntar-se si la informació és coherent, factible o raonable, o bé dubtosa o sospitosa.
Poques vegades aquest tema es treballa a casa o a l’escola, i és molt important, ja que pot comportar conseqüències molt greus.

CONTINGUTS:

  • Què són les Fake news i com identificar-les
  • Com trencar una cadena
  • Canals i mètodes per informar-se correctament
  • Com fer cerques al Google

ADREÇAT A:
Alumnat de secundària,  famílies d’alumnes i professorat de secundària

Detalls de la proposta:

  • Format de la proposta: Taller a demanda
  • Destinataris principals: Joves de 12 a 16 anys, Joves de 16 a 18 anys, Joves majors de 18 anys, Pares / mares / Ampes
  • Durada de l’activitat: 120 minuts (Programable: Tot l’any)
  • Lloc on realitzar l’activitat: Centres educatius, Ajuntaments, altres espais…
  • Requisits de la proposta: L’aula ha d’estar equipada amb un portàtil, un projector, connexió a Internet i altaveus perquè s’hi visualitzen vídeos.
  • NOMBRE DE PARTICIPANTS: De 15 a 20 participants
  • Cost: No gratuïta – Consulteu preu

Sobre el promotor/a:

Altres observacions: